✅دلیل اصلی افزایش جمعیت مهاجرت می باشد

در تازه ترین پیش بینی توسط Statistics Canada ممکن است جمعیت کانادا تا سال 2068 به بیش از 55 میلیون نفر برسد
(در سال 2018 جمعیت کانادا حدود 37 میلیون نفر بوده است)

این درحالیست که پیش بینی می گردد تمامی استانها از این رشد برخوردار نباشند و حتی برخی از استان ها هم ممکن است با کاهش جمعیت مواجه شوند.

⬅️آلبرتا و انتاریو در صدر جدول افزایش جمعیت
جمعیت انتاریو در حال افزایش است و انتظار می رودتا سال 2043 حدود 20 میلیون ساکن این استان باشند و همچنان پرجمعیت ترین استان باشد .
آلبرتا احتمالا بالاترین نرخ رشد جمعیت در بین استان ها را خواهد داشت و تا سال 2043 حدود 3 میلیون نفر به جمعیت این استان اضافه خواهد شد.

⬅️پیش بینی می گردد در سال 2043 کل جمعیت در سه استان منیتوبا، ساسکاچوان و آلبرتا روی هم رفته از کل جمعیت کبک بیشتر گردد.

اکثر پیش بینی ها مهاجرتی حاکی از این هستند که جمعیت استان کبک با کندی بیشتری نسبت به سایر استان های دیگر کانادا پیش می رود. تغییر سیاست های دولت استانی کبک برای کاهش پذیرش مهاجر در چند سال اخیر دلیل اصلی کمتر بودن نرخ رشد جمعیت در کبک کی باشد.

سهم کبک در مجموع جمعیت کانادا در سال 2018 حدود 22 درصد بوده است اما Statistics Canada پیش بینی کرده است که تا سال 2043 این سهم به 20 درصد خواهد رسید و به عبارتی 2 درصد از جمعیت کبک کاهش خواهد یافت.

⬅️استان های آتلانتیک، با نمایی منفی و کاهنده برای رشد جمعیت روبرو خواهند بود.
اما از سوی دیگر، پیش بینی می شود که تا 25 سال دیگر، جمعیت سه قلمرو کانادا یعنی یوکان، نوناووت و قلمروهای شمال غرب افزایش داشته باشد و در عین حال سهم آنها از کل جمعیت کانادا حدود 0.3 درصد باقی بماند.

‼️در کل پیش بینی می گردد جمعیت سالمندان کانادا در 50 سال آینده بیشتر گردید و تا سال 2068 جمعیت سالمندان کشور بین 21.4 درصد تا 29.5 درصد در مقایسه با 17.2 درصد در سال جاری خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *